Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Powered By Blogger

Tuesday, August 10, 2010

~ Jalan-Jalan Downtown~

........... Da lame xgi jalan-jalan kat Downtown kalu dulu mase duduk hostel rajin jer gi sane walaupun terpakse berjalan kaki berbatu2..(..cam jauh jer bunyinyer..hihihi..) tapi sejak2 da duduk luar ni sekali xsebulan aku jejak kaki kt tempat ni.. Satu sebabnyer keje banyak sangat so kene settlekan keje dulu r... Kedua sebab duduk luar ni almaklum r duit banyak pakai nak bayar macam2 so kene jimat2 ckit.. =)

.......... Tapi malam Jumaat ari 2 xplan pun nak gi Downtown,..mula2 plan nak gi velo jer sebab da lapar sangat nak gi tempat lain cam jauh jer plus xde idea nak gi mane.. Pesan kat kawan tapi xbeli so nak dijadikan citer dalam pukul sebelas lebih aku dengan Kak Mila start motor terus gi velo.. Ni kalu mak aku tau aku kuar tengah2 malam gi cari makan mau kene leter 3 ari 3 malam..huhuhu!!!.. Yelah, anak dara kuar malam2 bukannyer elok sangat tapi nak wat camne perut sudah lapar maaaa..nanti susah kalu sakit..Haaahahaah,.ALASAN JER 2...

..........Sampai jer terus order makan, kitaorang makan CHAR KUEY TEOW yang dipesan dari kedai yang xtau namanyer..sedap memang sedap tapi..........TOGEY LAGI BANYAK DARI KUEY TEOW... Perghhhh,..patah selera aku.... Cewahhhhh, budget patah selera r tapi abis jugak satu pinggan..huhuhu... Harga pun blea tahan RM 4 je kat tempat lain xengat brape engget lagi murah?..lagi mahal?....standard price?...xtau r pulak..

..........Lepas makan daa borak2 pas2 Kak Mila ajak gi jalan2 downtown plak.. (..aku daa agak daaa...hihihi..).. Lagipun da lame x gi so xtau ape perkembangan terbaru tempat nikan so ikut jelah tapi mata da rase cam nak ngantuk...huhuhu.. Jalan2 masuk sini masuk sane..pegang barang ni pegang barang 2..tengok2 jam da pukul SATU PAGI.. Haiiyaaa, patutla mate ni da cam nak tutup kedai jer.. Ntah camne tergerak ati nak beli sling bag sebab aku ni kalu kuar suke bawak purse ngan hp je..,kadang2 2 rase cam banyak jer barang kat tangan 2 tapi bile pikir2 balek elok ade beg kalu kuar gi mane2 sebab senang macam2 blea 'sumbat'.... Jalan punyer jalan jumpe gak sling bag yang aku nak 2 brand TOUS harga RM 20...MURAH2 TAPI CAM XCANTIK SANGAT.... Pas2 jalan lagi..tetiba jer semangat pulak nak cari beg mata pun ikut sama terasa SEGAR...hehehe... Pilihan yang kedua plak sling bag brand LV harga RM25 dan yang ni kitaorang sama2 suke tapi aku cakap kat Kak Mila kite jalan dulu mane tau ade yang lagi best...!!!!!.. Yang xblea tahan 2 tengah semangat2 nak cari sling bag aku tengok mata Kak Mila da ngantuk..aku pulak yang rasa serba salah tapi dia cakap oke so aku pun oke jelah... Pusing2 tapi xjumpe jugak last2 aku gi kt tempat yang kedua 2... tawar punyer tawar dengan akak 2.... HAMPEHHH, dia keras ati xmo turun harga beg 2 nak wat camne daa suke aku beli jugak r dengan harga RM 25..=( Kak Mila pulak beli seluar tido harga RM 6 tapi cantikk dan selesa...aku suke tapi xblea2 duit daa abis kat beg so pakai jelah seluar yang ada kat dalam almari 2 yer CIK IRMA...JANGAN MEMBAZIR.!!!..

............... Kesimpulannyer,...malam 2 aku berjaya membeli sling bag yang aku nak 2 dan Kak Mila pulak beli seluar tidonyer.. Kitaorang sampai umah dalam pukul 2 pagi.. Pergghhh, lambat giler tapi memang berbaloi2..hehehehe..


Nilah hasil yang aku dapat jalan-jalan kat Downtown..SLING BAG.!!


Untuk panduan saje cara-cara nak pakai sling bag..hihihii..


.~~~


............MISZPUMPKIN..............

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...