Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Powered By Blogger

Sunday, August 1, 2010

::: iNternshiP :::

....Dah dua ari xupdate blog sebenarnya mcm2 citer nak 'story' tapi disebabkan busy sgt2 dengan internship maka yang penting didahulukan dan yang kurang penting diketepikan sekejap jelah....huhuhu... INTERNSHIP?? Ape mendela internship ni ea yang aku slalu sebut2 oke secara ringkasnyer..... =

Internship ialah peringkat transisi professional yang bertujuan untuk kaitkan pengalaman amalan profesional pelajar dengan tugas permulaan seorang guru.
Bahasa senangnyer kitaorang kene buat keje2 cikgu betul sebelum jadi ckgu yang betul2la... (erm, lebey kurang cam 2la)

....Mase internship selama sebulan ni aku kene laksanakan TIGA projek besar punyer yang berkaitan dengan KURIKULUM dan KOKURIKULUM yang ada dijalankan di sekolah. Oke, aku wat internship kt SK Seri Anggerik, Taman LenSen dan dalam mase sebulan aku da laksanakan bukan TIGA tapi EMPAT projek besar...(perrrghhh, nak berlagak r pulak..!!!)

1)PERKHETA (perkhemahan tahunan badan uniform)
2)Hari Kokurikulum
3)Minggu KH dan PSV
4)Jadi guru kelas 4 GEMILANG..

.....Dalam mase nak abiskan sebulan ni macam2la keje kene wat...report,minit mesyuarat,kertas keje yang nth brape kali kene reject,buku program, banyak lagi r kalu nak taip mmgler panjang..... Nasib baik ade kawan2 yang satu kepala hotak dengan aku kalu x t'seksa jiwa raga sebulan dok kt skola 2 dengan keje yang banyakler sgt2....... Cikgu pun best2 walaupun xsume tapi oke...huhuhu...... Walaupun sebulan tapi penatnyer adushhhhh hanya Tuhan je yang tau balik jer zzzzzz.....bangun2 da malam.......Wikend pun..zzzzzzz....... Camnela nak keje ni bru praktikum da tertonggeng2 da keje nanti xblea nak bayang camne.....arrrrhhhhh..!!!


.....SEKARANG sume da 'settle' portfolio INTERNSHIP da anta kat ENCIK AZIM merangkap MENTOR aku just nak tunggu markah jelah.. (harap2 blea dapat A..aminnn)... Data untuk kajian tindakan pun da amik walaupun xpuas ati sangat tapi okela... Lagi,...erm..2 jelah kot..


..... Yang bestnyer, mase ari last kt SKSA sempat kitaorang snap2 GAMBO banyak2...ade JAMUAN lepas 2 dapat HADIAH lagi...(..rase diri dihargai pulakkan..hihihi).... Sedih memangla sedih sebab 4 bulan kt sekolah 2 (3 bulan praktikum + 1 bulan internship).. Oke,..xmo citer panjang2 daa merepek meraban jer kang....hehehehe... Layannnnz jer gambo2 ni.... Erm, tulisan kt bawah gambar harap diabaikan yerk sebab saya xtau camne nak 'center'kannyer...huhuhu..!!

cikgu2 SKSA ngan cikgu2 praktikum

aku ngan kak Ajuana x-guru pembimbing...

cikgu2 praktikum Ana, Ayun, aku, Fiza

ni souvenier yang nak bagi kt pihak sekolah..cantikkan..!!!

mase jamuan makan ngan cikgu2....

gamba ni xblea blahh..ter'over' plak si ayun..!!!

oopss!..tertinggal lagi sorang cikgu praktikum, Nazmi..!!

tempat aku kt bilik guru bersepah giler tapi blea dimaafkan sebab kene kongsi 4 orang satu meja..!!!!



.......MISZPUMPKIN.......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...