Tuesday, April 30, 2013

Siapa yang kena pakai korset @ pakaian pembentukan badan DX..???


Salam...entri kali ni nak kupas isu siapa yang perlu pakai DX/Charms....kebanyakan orang yang aku jumpe mesti cakap buat apa nak pakai badan dah kurus..apa lagi yang nak dikuruskan lagi... Haiiipppp...salah tu sayang-sayang semua..Sapa cakap orang kurus tak perlu pakai..

Orang kurus pun ada lemak tau..!!! Tapi pakai DX bukan suruh buang semua lemak tu kalu dibuang apa yang tinggal mau jadi cam tiang letrik depan umah plakkan.. Okey,..dekat sini aku nak kongsi bahawasanya pemakaian DX bagi mereka yang kurus adalah untuk mengalihkan lemak ke tempat yang sepatutnya bagi menampakkan bentuk tubuh yang menarik...Bagi mereka yang telah memiliki bentuk tubuh yang menarik pemakaian DX boleh berfungsi untuk mengekalkan lemak pada kedudukan yang betul dan  tidak berubah..

Contohnya akulah,..masa umur 21 tahun berat aku memang maintain 46kg....Fuhhh,,..bangga sangat sebab badan memang slim siap berlagak cakap 'aku makan banyak pun tak gemuk-gemuk tau...hahahaha.. Last2..makan tak kontrol berat mula naik sampai 57kg..yang sedihnya susahnyer nak turun-turun...huhuhu.. Aku pun tak sedar bila berat badan aku naek tau2 kat penimbang 2 nombor dah naek..

See,..dekat sini pentingnya pemakaian DX sebab tanpa kita sedar kita tidak dapat mengawal pembentukan bentuk badan kita samaada semakin kurus atau semakin gemuk.. DX sebenarnya boleh membantu kita untuk mengekalkan bentuk badan yang cantik selain postur badan menjadi lebih menarik.. Takdelah kalu duduk badan macam membongkok jekan...

Selain orang yang dah kurus dan slim,..wanita yang berisi@gemuk,..wanita yang baru bersalin serta warga emas juga digalakkan untuk menggunakan DX..highly recomanded tau..!!! 

Haa..walaupun aku baru tunang tapi aku pun setuju sangat dengan pemakaian DX semasa berpantang.. Sebab tulah aku beli DX untuk pelaburan jangka panjang.. Tak perlulah lagi nak pakai bengkung yang melilit2 tue..seksa je nak gi tandas..huhuhu.. Walaupun aku takde pengalaman tapi aku ada pengalaman tolong mak aku jaga akak-akak aku dalam pantang..siap kena tolong mak pakaikan bengkung lilit-lilit 2..hihhihihi.. Masa beli memang dah fikir kalu bersalin memang terus pakai DX je sebab dah ada testimoni yang pakai korset ni masa dalam pantang..

Nenek ni pun pakai tau.. Waaaa...aku rasa dia pakai bukan sebab nak kurus TETAPI mengikut apa yang aku tau kebanyakan warga emas yang memakai DX adalah untuk menjaga postur badan dan mengatasi masalah sakit belakang lebih-lebih lagi ketika solat.. Ini memang betul,..sebab aku pun rasa camni jugak bila solat memang rasa best sangat badan ni sebab DX ni sokong badan tau...heheh.... Aku memang dah tak rase lenguh-lenguh belakang badan sebab masa kat sekolah banyak jalan dan dudukkan.. bila pakai DX memang ketara perubahannya.. Ini pengalaman akulah sebagai pengguna..=) # Dah nak 12 Mei tak lama je lagi Hari Ibu makanya DX boleh dijadikan hadiah bermakna untuk ibu yang banyak berjasa..;)

Kakak dekat atas ni aku jumpe masa nak gi Winners Nite sebab dia satu bas dengan aku..Dia ni biasa2 je bukan artis..bekerja sebagai Pegawai Kastam dan seorang yang giler korset..cakap je apa korset yang murah dan mahal kebanyakan dia dah beli dan try fitting... Pengalaman dia bersama DX apabila kawan perkenalkan dan cuba try fitting..First time try terus suka sebab selesa.. Dia citer kat aku yang dulu berat 70+kg pas2 keje pakai uniform plak...Bila badan dah gemuk pakai uniform mestilah nampak tak cantik...nak dijadikan cerita lepas dia pakai je DX hari2 selama LIMA BULAN berat dia turun sebanyak 10kg...!!! Sepanjang pakai DX.dia tak pernah timbang berat..mula terasa kurus bila baju uniform dah mula longgar dan ramai kawan tegur badan dah kurus baju pun dah macam baju pinjam je bila pakai...hehehe.. Dia bagi tips dekat aku tau...kalu pakai DX kena rajin pas2 wat tarik tolak lema..ni senang je uoallsss... lama-lama lengan yang banyak lemak akan mengecil begitu juga bahagian-bahagian lain juga... So apa tunggu lagi cantik-cantik semua.
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
call/sms/whatsapp- 0136759093 : saya sedia membantu anda..=)




-MISZPUMPKIN87-





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...