Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Powered By Blogger

Thursday, November 24, 2011

Sepandai-pandai pencuri mencuri akhirnyer kena tangkap jugak

Ni bukan kisah dongeng tapi memang betul-betul terjadi.. Mase mula-mula dengar pun cam xcaye memang terase cam citer dalam tv tau.. Kisah ni kawan aku yang citer semalam.. Kejadian ni berlaku dekat sebuah kedai serbaneka 24 jam dalam kawasan taman aku.. (rasenyer semua dah tau kedai ape tuekan).. Aku pun xbrape nak kenal dengan budak yang keje kat dalam tue tapi orang yang buat salah tu memang aku kenal cume xrapat jelah.. Dulu aku pun penah keje kat tempat tue tapi 2 bulan je sebelum dapat jadi cikgu tapi aku kenal budak tue kat tempat keje lama kat Family Store.. Alkisahnyer, budak ni dah songlap duit kat kedai tue sampai RM1000++ ..Banyakkan, aku pun xpenah terpikir nak wat keje-keje HARAM mase keje kat kedai tue.. Menurut si tukang cerita,..budak ni wat keje dah lama kire dia xsonglap sekali ngap jelah tapi ckit-ckit pas2 lama-lama jadi bukit..hu3.. Modus operandinyer.........Cett dah macam dalam citer 999 plakk..hehehe..!!!!..sambung blek = bile customer beli barang dia xscan gune alat yang disediakan tapi kire gune kalkulator pas2 duit masuk "kocek'.. Tapi aku pun konpius gak camne blea xprasan plak sebab ape gune ade CCTV btol x?? Ntahla aku pun xdapat nak tau kesahihan cerita ni tapi kisah ni just sebagai pengajaran kepada aku dan orang di luar sana supaya nak cari rezeki biarla yang halal dan amanah bile wat keje..!! Last skali,..si informer ni gitau budak tue dah kene tahan polis dan kalu sabit kesalahan memang kene penjara 7 taun!!!!! atau bayar RM 20000... Dan yang paling menyedihkan orang yang curi tue PEREMPUAN.. Ya, Allah ape nak jadi dunia ni ea... renung-renungkanlah????

P/S Gaye sampai dah macam wartawan MELODI plak aku nie tapi citer pasal JENAYAH.. memang xsesuai...kih3...




...............................IRMA MAHAD..............................

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...